Bli bättre med kundlojalitet och motiverade medarbetare

20 juni 2022
william eriksson

editorial

Inom all verksamhet är det viktigt med motiverade och lojala kunder och anställda. Utan dessa människor kommer det inte kunna finnas någon verksamhet över huvud taget. Däremot är det inte självklart att de kommer att stanna om du inte gör aktiva insatser för att behålla deras intresse och lojalitet. 

Fast det kanske inte finns tid till att fokusera på det också. Du har ett företag att driva och det kommer antagligen ta mer tid av dig än vad du har. Därför är det bra att det finns helhetslösningar till ditt förfogande.

 

Motivationsprogram för dina anställda

Det finns många sätt att motivera dina medarbetare till att prestera bättre och känna sig mer som en del av verksamheten. Detta skapar du genom att skaffa ett motivationsprogram. Du kan själv välja vilken typ av program du vill ha, då olika människor motiveras av olika saker och du känner din verksamhet bäst.

När du sedan anlitar experter för att skapa och driva ditt motivationsprogram kan du känna dig lugn i att allt kommer att flyta på smärtfritt. De kommer att hålla i själva plattformen och exempelvis se till en premiumshop och arrangera säljtävlingar, allt för att motivera dina anställda. 

 

kundklubb

 

Lojalitetsprogram för dina kunder

När det sedan kommer till kundlojalitet finns det också lösningar i form av lojalitetsprogram. Det är nämligen viktigt att komma ihåg att lojala kunder är mer lönsamma än nöjda kunder. Självklart vill du ha nöjda kunder också, men det är de lojala kunderna som är sex gånger så lönsamma. 

Av den här anledningen kan det vara viktigt att införa ett lojalitetsprogram. Du behöver bara välja vilken typ du vill ha och sedan låter du experterna ta hand om även detta. Det kan bland annat handla om kundklubb och återförsäljningsprogram. Beroende på din verksamhet kan du välja ett lojalitetsprogram som passar just dig.