Tiderna förändras. Så även för butiker i köpcentrum och på stan. Det går inte längre att locka kunder med en handmålad skylt som förklarar för kunden vad butiken i fråga har för namn. Det syns helt enkelt för dåligt. Och synas, det är det första man vill göra som butik. Man vill inte försvinna bort tillsammans med dagsljuset när klockan slår över till kvällstimmarna. Man vill lysas upp i mörkret. Man vill även göra det på ett energisnålt och miljövänligt vis. 

Då är det LED-skyltar man ska använda sig av. Föreställ dig att du går inne på Emporia i Malmö. Du ser antagligen inte en butik som inte smyckat sitt namn i LED-skyltar vid entrén. Och skyltarna är antagligen tända dygnet runt. Det går inte att gå förbi skyltarna utan att fästa sin uppmärksamhet på dem. Må så vara att du kanske inte går in i butiken för att du till exempel inte behöver skor just nu, men du kommer åtminstone inte missa att butiken finns.

 

Företagen vet om fördelarna

Idag har de flesta företag och butiker insett fördelarna med LED-skyltar. De förstår att det är ett bra sätt att locka kunder på. De förstår också att det är ett mer hållbart alternativ än många andra ljuskällor. Nuförtiden använder man också rekordsmå diodljuskällor. Det kan man dra nytta av, eftersom det innebär att du kan skapa väldigt tunna bokstäver. I förlängningen innebär det fler, och mer kreativa, sätt att skapa en skylt på. 

Ingenting av ovanstående är egentligen nyheter för butiker. Som sagt, de vet redan om vilken betydelse LED-skyltar har för deras visuella verksamhet. Men det kan vara värt en påminnelse om var de kan läsa mer, och framför allt köpa, nya LED-skyltar. Så, istället för att googlesöka på “LED-skyltar Malmö”, gå direkt till den här länken: https://www.skyltcompaniet.se/produkter/led-skyltar/